-13de

Innan sängen igår kväll frågade Nicklas om han skulle massera mina axlar. Han påpekar rätt ofta att jag borde gå till en riktig massör och få rätsida på axlar och nacke. Jag spänner mig för minsta lilla och får lida därefter.
Men Nicklas masserade mig igår. Först gjorde det så ont att jag satt och lipade. Smärtan är värre än när jag födde barnen. Känns konstigt att jämföra. Men värkarna kunde jag i alla fall bearbeta. Smärtan i musklerna är from hell!

Efter en stund kände jag hur musklerna hade mjukats upp en aning och jag kunde äntligen slappna av och njuta av massagen. I natt sov jag som en stock. Drömde en märklig dröm där jag hade blivit antagen till en slags skola. En rysk lärare (!) försökte förföra mig och en annan lärare ville att jag skulle byta till hennes kurs för hon hade sett mina teckningar och menade på att jag hade talang! HAHA! En del tror ju att det ska gå att tyda drömmar och då undrar jag vad min dröm betyder.

Vaknade halv nio i morse när solen lyste i ansiktet. Känner mig hängig och övre ryggpartiet är som ett enda ömmande blåmärke. Som alla gånger jag fått massage. Men det är värt det. Har jag tur kanske jag är mjukare i musklerna ett par dagar och slipper känna mig som kylskåpsbärare ;) Tog mina tabletter som jag började med för ett par dagar sedan. Vitaminer, mineraler och Rosenrot. Rosenrot sägs göra en piggare. Nu har jag inte tagit tabletterna så länge men nog känner jag mig lite klarare i knoppen!

Båda barnen är sjuka och Nicklas mår inte heller bra. Barnen är nerbäddade i soffan och Nicklas gick och lade sig. En väldigt lugn dag med andra ord. Tanken var att jag skulle gå ut och gå en sväng med barnen, men jag tror jag väntar tills Nicklas vaknar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0