-Virus

Åtta i morse bestämde jag mig för att ringa vårdcentralen. Båda barnen hade 39 graders feber och har haft det sedan fredags/lördags så det var dags för en kontroll. Charlie var ju inte glad över att läkaren skulle lyssna, kika och känna. Stora tårar föll ner på kinderna och han blev så ledsen. Men han slappnade av när han såg att läkaren gjorde samma sak med storasyster. Då var det lite roligt istället ;)

Vi gick därifrån med recept på Mollipect och en annan hostdämpande. Det var bara virusinfektion men ska hålla koll på lilleman så att han inte åker på en lunginflammation. Innan vi kom ut från läkaren släppte Charlie en fis som luktade D-Ö-D. Var ju lite pinsamt, haha, men läkaren bara skrattade. På apoteket blev vi 400:- fattigare och i morgon ska vi hämta ut den andra hostmedicinen som inte fanns inne. Apotekaren frågade om vi inte skulle handla hem lite till oss vuxna men jag tror vi har det mesta hemma! Haha.

Nicklas gick och lade sig för en timme sedan och får väl sova ut tills ikväll. Han ska jobba i natt så sömn behöver han. Charlie somnade i soffan och sover tungt. Fick kämpa för att få i honom alvedon och Mollipect. Tidigare har det gått bra för då har det ju bara varit en medicin åt gången. Men inte nu inte... Kimmy spelar på nya spelet och jag ska göra mig en kopp te. Har jag tur kommer Nicklas alla ♥-dag present i tid ;) Beställde på nätet och det har inte kommit än. Men jag håller tummarna att det ligger i brevlådan sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0