Hur gör storfamiljer?

Det är sådana här dagar som jag funderar över hur stora familjer får det att fungera när flera barn är sjuka samtidigt. Ja, men tänk er Mirja och co. i Familjen Annorlunda (de har 11 barn). Hur fan får de saker och ting att gå ihop om vi säger att mins hälften får magsjuka?

Nu är det inte så att vi inte får det att gå ihop. Absolut inte. Men jag känner mig så maktlös när den minsta ligger i soffan och sover, vaknar vid varje hostattack och bara gråter. Frågar om han har ont och han bara skakar på huvudet. Men varvar ipren & alvedon så om han har ont så borde det ta bort det värsta.

Stora barnet fick 39 graders feber i eftermiddags. Hon såg blek ut och kändes bara lite varm men tog tempen för att vara på säkra sidan. Och jodå, den steg högre än vanligt... Hon vaknade för en stund sedan och bara storgrät. Klagade över ont i magen och jag fick henne att gå på toaletten. Om det är magsjuka på G. Men det hjälpte inte. Fick ångest som alla gånger barnen klagar över ont i magen. Hur vet man om det är vanligt magont eller blindtarmen? När jag fick blindtarmsinflammation trodde ju alla andra att det var magkatarr eller magsjuka tills kirurgen påpekade att det var blindtarmen och att den skulle bort direkt. Men tack och lov så lugnade Kimmy ner sig och somnade om. Jag antar att det var vanligt magknip.

I morgon får det bli en runda bort till Apoteket för att fylla på medicinskåpet. Febernedsättande har gått åt som smör...

Ska väl krypa ner under täcket. Nicklas tar nattpasset. Enda positiva (enligt mig!) med att han jobbar natt är att han kan ta ev. vaken nätter under helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0