Hjärtans dag med feber.

Jag trodde jag skulle slita av mig håret ett tag. Efter Charlies powernap på två timmar var det full fart på ungen. Han retade upp storasyster och det har bråkats hela dagen. Det var inte lätt att få något gjort. Men till slut lyckades jag börja med middagen.

Då kräks Kimmy... Säkerligen pga den kraftiga hostan hon dras med. Hon hostade i ett i flera timmar och jag tycker inte att Mollipecten gjorde någon skillnad. Gav henne en flaska med saft som sägs funka lika bra som hostmedicin. Men den hjälpte inte heller mycket. Men efter att hon kräktes var det som att hennes kropp glömde bort att hosta för hon slapp den i nästan en timme. Märkligt det där.. :)

Varken Kimmy eller Charlie var i alla fall särskilt hungriga. Charlie som hade hojtat flera ggr om hur hungrig han var bara petade i maten. Kimmy åt två tuggor av fisken, sen orkade hon inte mer. Men det är ganska förståeligt. Det är väl inte många som har någon större aptit när man är sjuk.

Trots kämpig kväll lyckades jag få timmarna att gå. Delat medicin var tredje timme och har nästan börjat fundera på om jag gjort rätt med tanke på hur ofta jag sprang med medicinskeden i näven! Men jodå. Har en lista med alla tider där jag stryker över och jag har gjort rätt. Alvedon var 6:e timme, Ipren var 6:e timme och Mollipect 3ggr/dygnet.

Men åh, vad jag känner mig som en barnmisshandlare varje gång jag ska ge Charlie febernedsättande :( Första dagarna gick det smidigt men nu är han så tje på allt som heter medicin.
Provat flytande = Funkar inte alls längre. Han kämpar emot och bara gråter. Sätter i halsen och kräks nästan upp medicinen.
Provat supp = Han skriker och får panik. Försöker lugna honom, det går ju fort och är det minst jobbigt för båda parter. Samtidigt så är det helt säkert att han inte kräks upp det.

Men ja, vad ska vi göra? Ger vi inte febernedsättande rusar febern upp till 39,5-40,5 grader... I morgon har vi bestämt att vi testar om det räcker med bara Ipren var 6:e timme. Jag hoppas, för jag lider med Charlie.

Nu ska jag dricka upp mitt te, krypa ner under täcket och hoppas på ett mirakel: Låt oss vara friska i morgon!

God natt!

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Tack så jätte mycket för tipsen! :D Har förstått att man inte kan göra så mycket annat än att tväääätta & tvätta! :D , hoppas bara vi får bort den. Lite oläglig tid nu innan den lilla kommer bara! :P



Kramar!

2012-02-15 @ 07:15:18
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0