Avsnitt 13!

Hello hey!

Sitter och smuttar på en kopp te och njuter av sena kvällen. Jobbade mellan 16.30 & 21 ikväll så jag har en del överskotts energi kvar. Alltid samma visa när jag jobbat kväll! Lite ironiskt är det att jag strax innan jobbet undrade hur jag skulle orka med kvällen för jag var helt slut och hade lätt kunnat sova ett par timmar. Men tydligen så gick det och kvällen var helt okej.

Cyklade hem i 12 minusgrader. En erfarenhet rikare. Cykelhelvetet är livsfarlig. Det är preciiiiis att jag kan cykla på den och jag upptäckte häromdagen att styret inte sitter fast ordentligt. När jag skulle hoppa på cyklen och lade en del tyngd på styret försvann det under mig och jag föll handlöst. Jag kan tänka mig att om någon såg mina graciösa konster fick personen förmodligen sig ett gott skratt!

När jag kom hem var Charlie fortfarande vaken. Han har mer eller mindre tagit det som vana att vänta på mig innan han somnar för natten. Han somnar runt kvart i tio, tio och sover sedan till halv sju, sju på morognen när vi väcker honom. Första två dagarna tänkte jag att han borde vara trött på kvällen om han stiger upp tidigt. Men nej då. Han somnar för middag runt tvåtiden och sover som en stock i 2-2,5 timmar (!). Ingen idé att försöka väcka honom för han reagerar knappt. Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt.

Annars flyter livet på i snabb takt. Det är redan februari (för er som inte vet!) och jag räknar ner till dagen F! Dvs flyttdagen. 9:e april, förhoppningsvis ett par dagar innan dess, flyttar vi till huset och jag LÄNGTAR!

Nu börjar det bli dags att krypa ner under täcket. Lillkillen är ledig i morgon men Kimmy har skola så det blir ingen sovmorgon. Men innan jag sluter de gröna blir det ett avsnitt Sons Of Anarchy. I morgon är det dags för nytt avsnitt Vampire Diaries. Jag har svår abstinens då det visade sig att det inte var något nytt avsnitt förra veckan (!). Ja, ni hör ju vilken skandal! Jag har lyckats missa detta och blev riktigt deppig när jag inte fick kika på lite Salvatore Bröder. Tänkte precis avslöja handlingen i förra avsnitten men kom på mig själv! Jees, inga spoilers här inte! Men kan avslöja att jag är riktigt nyfiken på handlingen i avsnittet som sänds i USA i natt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0