Bara 19 minusgrader!

I morse när klockan ringde var jag inte sugen på att stiga upp. Jag mår inte helt okej (förkylning på G?) och efter att ha jobbat lång dag igår var jag ganska trött. Tanken var väl att jag skulle ha lagt mig i tid och fått sova ut ordentligt för en gångs skull. Men Nicklas var tvungen att rusa iväg med en anhörig till sjukhuset så kunde ju inte somna. Men det var bara att bita i det sura äpplet och stiga upp när klockan ringde vid halv sju!

Ute var det -19 grader. Gjorde ju inte saken bättre. Försökte väcka Nicklas som ville följa med på Charlies utvecklingssamtal men han bara mumlade att han inte orkade så då gav jag upp. Väckte barnen som var på gott humör. Charlie tyckte att vi skulle ta med 3 olika dockor till dagis men jag lyckades få ner det till en! Haha. Så idag fick Pippi äran att få följa med till dagis.

Det var inte helt lätt att få ut två michelinbarn, gympapåse, ryggsäckar, pärm, vantar och gud vet vad. Till slut löste vi problemet men då ville ju Charlie absolut inte ha vantar på sig! Ett jäkla krånglande innan jag bestämde mig för att packa ner hans händer under filten och åkpåsen. Där stannade de inte allt för länge men han hade de åtminstone där mestadels av promenaden. Begriper inte varför han vägrar vantar och halsduk. Det måste ju vara hundra ggr skönare med än utan?

Lämnade Kimmy på skolan och vandra bort till dagis. Charlie sprang in till de andra barnen och jag hängde på K för ett utvecklingssamtal. Allt lät bra och det är en pratglad, nyfiken liten grabb vi har :)

Nu är jag hemma och funderar på om jag ska sova eller lägga in tvätt i garderoberna? Svårt val ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0