52 mm.

Sitter och funderar på om jag ska ta tag i det här med en fin design till bloggen? Eller om jag ska avvakta, för jag har ju trots allt gett upp bloggandet många ggr tidigare ;) Väntar lite till tror jag. Men samtidigt så får jag mer motivation om bloggen är fiiiin!

Dagen har i alla fall sprungit i väg. Som vanligt. Jag somnade halv tio igårkväll och var fortfarande trött som ett ålderdomshem när jag vaknade av barnen vid halv åtta. Huvudvärken sitter kvar som ett klistermärke och jag funderar på att köpa hem Treo för att se om det fungerar. De vanliga Alvedon och Ipren gör ingen skillnad. Jag är skeptisk till att ta tabletter och när det ändå inte fungerar tänker jag inte stoppa i mig i onödan.

Charlie var ledig från förskolan idag men var trött hela förmiddagen så vi läste böcker och lekte med hans lastbilar. Vid elva tiden slocknade han som en stock och sov fram tills vi skulle hämta hem storasyrran. På vägen hem tjatade Kimmy om en och samma sak: I morgon ska de till simhallen med skolan! Hon ser verkligen fram emot det. Så det första vi gjorde när vi kom hem var att packa väskan. Baddräkt, handduk, duschcremé och frukt. Kimmy var noga med att allt skulle med!

Eftermiddagen har väl egentligen inte bjudit på något extravagant. Charlie hjälpte mig att dona med tvätten och Kimmy kikade på Peter Pan för 1.200:e gången i rad. Jag tyckte att hon kunde hitta på något annat men hon skulle bara titta färdigt. Men jag kan slå vad om att hon spolade tillbaks hela tiden för när jag gick förbi en timme senare var filmen inte färdig trots att den borde ha varit det!

Ikväll fick vi väldigt trevligt besök av Nicklas syskon. Blev kaffe och en del tjöt :) Fredrik hade även med sitt mitt UV-filter till kameran. Herregud som jag krånglat med det...! Haha. Han fixade hem ett i strl 52 mm men jag fick inte det till att funka på kameran. Var helt övertygad om att det var fel strl. Så jag köpte hem ett i strl 55mm. Men det funkade ju inte heller! Men så efter ett tag så frågar Fredrik om 52:an verkligen var fel, för han hade testat det på kamerorna i hans butik och där funkade det.

Så ikväll hade han med sig ett 52 mm's filter. Tydligen hade jag försökt sätta dit det på HELT fel sätt. Men jag var åtminstone inte ensam om det! Han hade försökt på samma sätt, men sen kommit i underfund med hur man skulle göra egentligen.

Nu ska jag krypa ner under täcket. Ögonen går i kors. Hade jag fått så hade jag gått och lagt mig redan vid nio tiden. Men ikväll tänkte jag se om huvudvärken och tröttheten beror på att jag sover för mycket. Annars vet jag inte vad. Vore det en förkylning på g borde den ju ha visat sig vid det här laget. Men jag är väl bara knepig som vanligt ;)

Natti natti!

Satt och tittade igenom gamla foton och hittade dom här. Kimmy var 1år gammal och låg inlagd på Barn i Jönköping för Kawasakis sjukdom. Gör ont i hjärtat när jag tänker på hur nära det var att jag faktiskt miste henne. Tack och lov finns det läkare som till slut lyssnade på vår oro!



Hon var väldigt svullen i kroppen och ansiktet pga ödem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0