En gång bloggare, alltid bloggare?

Då var jag där igen! För ett bra tag sedan gav jag upp bloggandet. I samband med jobbandet, två småbarn och allt annat i livskretsen så försvann viljan att blogga. Men så blev jag arbetslös i november och vad gör man när barnen är på dagis, alla viktiga samtal är ringda, jobben sökta och hemmet är städat?

Ja, är ju inte sådär inspirerande som andra hemma mammor. Jag sätter mig framför dumburken och fastnar där. Finns alltid bloggar och mail att läsa, finns alltid någon tråd att diskutera i på Familjeliv och framför allt, jag kan skriva ner mina små tankar i en blogg. Sista tiden har det varit mycket för lilla hjärtat.

Vi/jag har genomgått lunginflammation, magsjuka, förkylningar, jag har inte blivit bokad alls i vikariebanken och droppen kom nog när Nicklas gick ut en tidig morgon för att upptäcka den krossade bilrutan. Händelsen blev polisanmäld men de lär väl inte få tag på det kräket som slog sönder rutan. Trots allt negativt som hänt så har ändå julen varit helt okej. Två glada barn som fick fina julklappar och vi fick veta att vi äntligen kan flytta till hus!

Så i påsk uppgraderar vi till bättre boende. Ska hyra hus i ett samhälle 1 mil från vårt nuvarande. Billigare boendekostand, större bostadsyta och framför allt: Det är ett hus och vi kan ha det så varmt vi vill! Så vi är lyckliga och längtar efter april månad.

Nu ska jag rasta dammsugaren i brist på annan sysselsättning. Om någon timme ska jag hämta di små trollen och sedan bär det av till stora staden för att köpa tårta. I morgon fyller lilla trollet 2år! Det innebär att tiden bara springer iväg och inom snar framtid lär de gråa håren visa sig! Ja, okej. Jag är 23 och det är väl ett tag innan jag blir gråhårig. Men lite ångest för att tiden går så fort, det har jag.




Lilla trollet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0