Bullens korv

Klockan är inte mer än halv nio och jag gäspar käkarna ur led. Det är ju rätt tragiskt egentligen.

Handlandet gick ju sådär. Jag var mest sur hela tiden och Kimmy har kommit på det här med "Kan jag få det? Kan jag få den då? Men mamma, den här då!?". Jag är alltid lika bestämd, det blir inget. Hon fick visserligen en målarbok, men den tjatade hon inte om. Jag tycker det är roligt att ha målarböcker, pennor, färger, glitter, klister, papper, saxar, pärlor och allt som har med pyssel att göra hemma. Är det taskigt väder ute någon dag så är det bara att slänga fram lite pysselgrejer och ungarna sitter lätt i ett par timmar och bara pysslar.

Annars blev det en födelsedagspresent till Charlie, mat, blöjor och så den fina tårtan. Charlie fick ju givetvis välja själv och det blev en gräddtårta med passions- och chokladfyllning! Ska bli intressant att smaka. Jag brukar ju köra på det säkra kortet, prinsesstårtan. Men för en gångs skull så kanske det blir något nytt för smaklökarna.

När vi kom hem blev ultralätt kvällsmat: Bullens korv, bröd och potatismos. När Charlie fick reda på vad det va så kom han springandes och ropade "Jippie!". Kanske inte så jäkla näringsrikt, men Charlie åt så det stod härliga till. Han klämde nästan i sig två korvar och ett lass med potatismos. Skönt att se honom äta med god aptit när han annars mest petar i maten.

Nu ligger de små nerbäddade i sina sängar. Ska väcka min karl alldeles snart så att han kan göra sig redo för jobb. En annan ska blåsa upp ballonger och dona inför morgondagen. Förhoppningsvis orkar jag hålla mig vaken till klockan tio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0