Idag är det ingen vanlig dag...

...för det är vår finaste Charlies födelsedag! Ja, idag blir min lilla, lilla kille 2år gammal och det är svårt att förstå. Han har ju varit min lilla bebis! Nu är han en bestämd liten kille som utvecklas för varje dag som går.

Dagen började halv sju i morse när Nicklas kom hem från jobb. Han fixade födelsedagsfrukost och väckte mig & Kimmy så att vi kunde sjunga för lilla trollet. Men Charlie var så trött att han mest ville sova igenom vår skönsång! Haha. Men till slut vaknade han till liv och vi smaskade på goda frallor med gott pålägg och lite Oboy. Charlie överraskade mig genom att äta en hel smörgås och lite flingor! Trodde inte att han skulle få i sig så mkt. Han är lite lik mig annars, kan inte äta direkt på morgonen.

Efter frukosten fick han öppna sina paket. En springcykel och en bondgård med djur, traktor och två bönder. Båda presenterna verkade vara populära. Cykeln var tyvärr något hög så Nicklas fick agera cykelhållare så att Charlie kunde testa den! Men det dröjer nog inte länge förrän han kan använda den själv. Han kunde nästintill stå på hela fötterna, så några centimeter till!

Men Kimmy var allt annat än sig själv. Hon är i värsta 6 års trotset nu och brukar vara irriterad och arg över att hon tex. måste borsta håret, borsta tänderna osv. Men idag grät hon så fort jag bad henne att göra något. Inte likt henne. Så jag slängde fram tempen, och jo, mycket riktigt så hade hon feber. Visserligen bara 38 grader men lika bra att hon är hemma. Men det beskedet var inte uppskattat. Hon började gråta och var helt förstörd för att hon inte skulle få träffa sina kompisar.

Charlie har varit gosig hela morgonen och velat sitta i knät och kika på Lilla Röda Traktorn. Stora favoriten. Men Kimmy är på dåligt humör. Helst hade jag lagt mig jämte Charlie och vilat men det blir nog inte mkt av det... Lite kaffe kanske?

Vid fem blir det kalas. Min familj; mamma, pappa och min tre syskon samt Nicklas mamma kommer och firar idag. I morgon kommer förhoppningsvis resten av gänget: Nicklas pappa och hans syskon :)










































Öppnar paket som visade sig vara en springcykel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0