Snöoväder

När klockan ringde vid sex i morse ville jag inte stiga upp. Charlie hade vaknat en gång i halvtimmen så jag var helt väck i huvudet. Väckte Nicklas och begav mig mot jobb. Det var frost ute och svinhalt och jag kände hur ostadigt jag cyklade. Livrädd för att trilla med monstercykeln! Men jag kom fram till Solbacka utan en skråma och som vanligt var jag först i personalrummet. Jag har en tendens att alltid vara på plats ganska lång tid innan jag börjar. Bra eller dåligt vet jag inte. Men det är skönt att få sätta sig en stund och slappna av.

Dagen har gått jättebra. Beskådat snöovädret som hälsar på oss utanför fönsrerna och undrade om jag skulle lyckas cykla hem. Men svaret fick jag när jag kom ut. Cykeln var dränkt och det var flera cm kramsnö på backen. Började leda cykeln och halvvägs gav jag mig fan på att jag skulle cykla. Vilket träningspass! Var livrädd för att trilla, men jag hade väl åtminstone landat mjukt i snön ;)

Nu är kvällen här (lite för fort...) och jag längtar till sängen. Jobbar i morgon mellan 7 och halv 5. Sen får vi väl se hur den nya veckan utvecklar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0