Det råder meningsskiljaktigheter.

Har hämtat de små monsterna från skola och dagis (f'låt, förskola!). Stora trollet tittar på barnkanalen och det lilla trollet tar en powernap. Jag ska brygga mig en kopp kaffe så att jag inte sitter och somnar. När klockan slagit tre ska vi väcka pappan i huset. Han jobbar ju natt och sover om dagarna. När han intagit lite kaffe blir det en tur till City Gross. De säljer smarriga tårtor och vi lär väl köpa hem en del mat. Det börjar bli tomt i kyl och frys.

Sitter och irriterar mig en del över kommunen. Det är bara krångel med fritidsplatsen. Jag är timvikarie och ska enligt alla andra ha rätt till fritidsplats. Men enligt skolan så är jag arbetslös och har inte rätt till fritids till stora trollet? Utan fritids kan jag inte jobba alla tider vilket leder till inkomstbortfall...

Men jag skulle få december månad för att de skulle se hur mycket vi använde oss av platsen. Ja, vad tror ni händer? Jag ligger däckad i lunginflammation fram till jul. Sen dess har jag inte blivit bokad och har alltså inte jobbat. Så igår blev jag så tje på allt och sade upp fritidsplatsen. Jag orkar inte med tjaffs och jag får antingen försöka hitta barnvakt eller skita i att jobba dagtid och det känns sådär. Jag lämnar inte en 6 åring ensam hemma. Så är det bara...

Dags för det där kaffet då. Det behövs! Har dammsugit, moppat golven, dammtorkat, diskat, tvättat, torktumlat, rensat kattlådorna och ringt runt så nu är det farligt att sätta sig ner.


Stora trollet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0