Lite tur på min sida?

God morgon! Eller det kanske är god förmiddag? :)

Dagen började halv åtta när Nicklas försiktigt försökte väcka mig. Det var meningen att Kimmy skulle till skolan men det räckte att känna i hennes kängor för att konstatera att hon fick vara ledig. Jag visste att jag skulle köpt fodrade stövlar... Goretex funkar bra i kallt väder med snö, men så fort det blir regnigt och blött så funkar det inte. Sämst av allt är ju att de inte bör stå i torkskåp! Det innebär att skorna inte hinner torka även om jag försöker öppna upp skon så mkt som möjligt. 900:- i sjön? Hade ju förväntat mig en kall och snöig vinter som förra året ^^
Charlie skor är aldrig blöta men han är ju lite försiktigare när han är ute och leker. Ja, förrutom när han får syn på djupa vattenpölar för då ser han sin chans och bara rusar för att få hoppa!

Men trots ledighet så underhåller barnen sig bra. De har byggt koja i köket, tittat på grävmaskinen och röjer runt. 4 års skillnad på barnen men de leker jättebra! Härligt att se. Sen bråkas det ju som i de flesta syskonskaror men det glömmer man ganska fort ;)

Vaktmästaren var här och mätte något. Det är förmodligen problem med vattenskador om jag inte misstänker fel. Så de håller på med dränering och kollar alla lägenheter. Passade på att fråga om besiktning och han tyckte väl att förbesiktning inte var så viktig om det inte var något som var sönder. Men mjo... Det är ju en del som inte är som när vi flyttade in.

Våra fina, söta katter klöste av någon anledning på tapeterna en period. Det innebär att tapeterna i köket och i hallen ser hemska ut. Sen har ju Kimmy målat på tapeterna i vardagsrummet med sitt läppglans. Stora fina hjärtat, men ändå... Tapeterna på barnens rum och är lite sönderrivna för Kimmy försökte ta bort väggdekoren. Vaktmästaren flinade lite och kollade skicket på tapeten i hallen. Han gissade att de suttit i minst 10-12 år så det ska nog inte vara någon större fara. Han skulle komma förbi när han kollat papperna på lägenheten. Håller tummarna att vi slipper betala eller göra något åt det. Det hade varit underbart att slippa tänka på det.

Nu ska jag fixa i ordning oss lite och sen beger vi oss ut på en promenad med L & H!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0