Oh no... Inte nu igen!

Igår när jag kom hem var Kimmy röd runt sitt ena öga. Jag fattade direkt vad som var på G. Förkylning! Och mycket riktigt, tidigt i morse hörde jag hur hon ropade på mig. Hon var riktigt täppt i näsan och ögat rann igen. Hjälpte henne att leta fram näsdukar och efter att ha kikat på klockan insåg jag att det inte var någon idé att lägga sig igen. Trist med tanke på hur trött jag var! Väckte lillkillen men även han lät täppt, och han var inte alls glad så jag bestämde mig för att sjukanmäla båda barnen.

Rätt beslut för Charlie kinkade mer eller mindre hela förmiddagen. Efter många tårar lyckades jag till slut lägga Charlie för en powernap och tanken var att även jag skulle vila. Men då ringer telefonen, för hundrade gången, och det var KPA som ville värva mig som medlem. Jag som inte har någon som helst koll på pensionssparande bad om att få hem blanketter så att jag i lugn och ro kan läsa igenom allt. Men det lutar nog åt att jag kommer boka ett möte med vår bank för att öppna ett eget pensionssparande där ist. Känns säkrast.

Annars har dagen varit väldigt lugn och har mest slöat sig fram. Jag har varit nådigt trött efter så många nätter utan sammanhängande sömn. Kom på mig själv med att somna när jag läste min bok! haha. Fick bli ett par koppar kaffe så att jag vaknade till lite. Men det höll inte i sig särskilt länge. När vi hade handlat lite nödvändigheter tog Nicklas med sig trollen till pulkabacken och jag passade på att sova en stund på soffan. Var riktigt skönt!

Nu har kvällen smugit sig på. Barnen sover gott och Nicklas har åkt till jobb. Jag ska läsa lite bloggar och kika på tv innan jag stupar i säng!


Lilla trollet häromdagen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0