Vattkoppor?

Jag tror jag blir knäpp. Vi har mer eller mindre varit sjuka konstant sedan två månader tillbaks. Det har hela tiden varit någon som inte varit helt frisk.

För en liten stund sedan hörde jag att Charlie grät så jag gick upp och kollade till honom. Hittade inte nappen så jag tände lampan, och då såg jag att han fått ett tiotal röda utslag stora som min lillfingernagel på benen.
Försökte kolla under tröjan om han har där också men han blev irriterad så jag lät bli. Han känns inte varm så feber har han inte.

Men frågan är ju om han åkt på vattkoppor? En arbetskamrat berättade i helgen att hennes barn har det, och det ska ju vara väldigt smittsamt... Får se hur det utvecklar sig under natten och morgondagen.

På sätt och vis är det ju bra om de får det nu när de är små. Men jag ser inte fram emot fler vakennätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0