A pill to make you anybody else

Våren verkar kommen och jag super in alla D-vitaminer som går att komma åt. Det gör under för humöret, men det dövar inte allt. Idag var det förskola och skola för barnen efter sjukdagarna förra veckan. Så jag spenderade förmiddagen med att packa och ringa samtal. Gör gissa vem jag ringde? Jo, jag ringde tandläkaren och ändrade tiden... Skäms på mig! Ja, ja. Visdomstanden lär ju inte krypa ut av sig själv så den kan nog vänta ett par dagar till.

Fick sällskap av min bror Basse under ett par timmar. Trevligt! Lyckades packa ner en del under tiden och sedan hängde han med och hämtade trollen. Det var två barn som blev väldigt glada när de insåg att morbror var med! De höll honom fint i handen när de gick över vägen och det var inga sura miner när jag sade till att de måste titta ordentligt innan de går över vägen. Skämtade lite med Basse att han kan ta jobbet som nanny ;)

Övriga dagen har spenderats utomhus. Jag är inte säker på hur varmt det var men en granne skrev på Facebook att det var 25 härliga plusgrader på vår baksida. Behöver jag säga att jag njöt?
Väckte karln i huset vid två tiden och vi bestämde oss för en tur till Smålänningen. Var tvungen att leta vårjackor och tunna mössor. Men jag blev riktigt besviken på utbudet för de priserna! Lindex och Kappahl tar samma priser för snygga jackor så det får bli en sväng dit i morgon istället. Men barnen fällde inga tårar. De fick korv och bröd till mellanmål och sen styrde vi bilen till farmor. Lyckan var stor när Charlie insåg att farmor hade hittat "Den röda lilla traktorn" leksaker på en loppis (som jag har letat och letat efter men inte hittat!). Han satt länge ute på grusplanen och körde runt med traktorerna och lekte med de olika figurerna.

På hemmaplan igen bestämde jag mig för att dammsuga bilen. Vi har haft bilen i 1,5år och den har inte blivit särskilt städad sedan dess. Det har varit Nicklas område men till slut tröttnade jag på oredan så nu är den inte ett alltför stort pinsamobjekt. Det behövs bara en tvätt så är den som ny! *Ironi* (Ni som inte vet, så har vi en gammal blå ford med två dörrar. Vi har pratat ett tag om att köpa ny bil men det har inte blivit av än).

När jag var färdig med städningen fick jag ett sms från Lisa som undrade om jag ville hänga med ut och gå. Så det var bara att slänga på sig skorna igen. Var riktigt skönt att röra på sig! Borde gå oftare men jag har så svårt att gå ensam. Får fixa en MP3 spelare. Helst hade jag velat ha en hund, men Nicklas vill inte. Vi har ganska delade meningar om saken men jag kommer inte att ge mig. Sådan är jag, och det vet Nicklas. Jag gör väldigt sällan förhastade beslut så hund är inget jag bara kommit på sådär att jag vill ha. Men vi får väl se hur den saken utvecklar sig.

Kvällen är kommen och barnen är nattade. Charlie somnade i tid och ligger gott i sin säng i vårt sovrum. Vi har sovit nere under tiden han var sjuk och jag har längtat så efter min säng! Nicklas åkte till jobb för en stund sedan och jag funderar på att slänga laptopen under armen, gå upp och bädda ner mig och mina grubblerier och kika på ett eller två avsnitt av Sons of Anarchy. Blev aldrig av igår. Än så länge är jag ledig i morgon. Blir inte så mkt jobb på vardagarna men har lyckats skrapa ihop mer timmar denna månaden än föregående månader. Härligt!

Btw, jag har skapat en annan blogg på en annan adress där jag kommer att börja blogga om ett tag. Jag ska bara försöka hitta någon som vill skapa en design till mig. Ja, ni som läst alla mina bloggar sedan tidigare suckar säkert ;) Men den nya adressen är personlig och känns mer MIG. Jag är ju inte jungfru för intet ;) Haha.





There's something cold and blank behind her smile
She's standing on an overpass
In her miracle mile
[coma:]
"You were from a perfect world
A world that threw me away today
Today to run away"

A pill to make you numb
A pill to make you dumb
A pill to make you anybody else
But all the drugs in this world
Won't save her from herself

Her mouth was an empty cut
And she was waiting to fall
Just bleeding like a polaroid that
Lost all her dolls
[coma:]
"You were from a perfect world
A world that threw me away today
Today to run away"

A pill to make you numb
A pill to make you dumb
[chorus repeat]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0