Tretton.

Dagen började tidigt. Halv sju kom Nicklas hem från jobbet så det var bara till att stiga upp och hjälpa honom med vilddjuren. När barnen hade kommit iväg till sina destinationer fick jag ett energipåslag av solen och började röja. Spayade ugnen med rengöringsmedel och dammsög nedervåningen. Men jag gjorde misstaget att lägga mig en stund på soffan.

Kände mig seg så för att vara på säkra sidan ställde jag ett alarm på telefonen. Till min förvåning vaknade jag två timmar senare när klockan ringde! Det var dags att hämta vilddjuren så jag slängde på mig skorna och begav mig bort till dagis. Charlie blev överlycklig som vanligt och dagen hade gått jättebra. Han fick på sig ytterkläderna och vi gick ut till barnvagnen. Blev full i skratt för i vagnen satt en liten pojke och sov! Så det var bara att gå in igen och höra sig för om vems barnet var!

De hade tagit fel vagn och hon jag pratade med verkade tycka att det var lite skämmigt. Men jag tycker inte att det är så farligt och frågade om jag skulle hämta vagnen senare, för det hade inte varit några problem. Bara synd att väcka pojken när han sov så gott! Men vi fick med oss vagnen och jag hoppas att lillkillen kunde fortsätta sova, haha.

Hemma med båda barnen öppnade vi upp till förrådet så att vi kunde ta fram alla leksakerna. Lekte ute två timmar innan det var dags att styra bilen mot Gislaved. Barnen fick varsin vårjacka och tunnare vantar. Charlie skulle först inte ha någon jacka för det var ju ingen traktor på. Men efter lite övertalan så gick det bra. Hittade en långärmad fin tröja med en traktor på och då gick det lätt att välja jacka efter det.

Nu sover båda barnen och Nicklas vilar lite innan jobb. Jag slösurfar och väntar in det gyllene klockslaget: 21. Desperate Housewives går ju inte missa!

Vet ni vad...? Jag har förmodligen lyckats få Nicklas att ändra sig i hundfrågan. En gammal klasskamrat till mig har fått hundvalpar och vi ska kika på dom i veckan. Får se hur det utvecklar sig.

Kimmys jacka. Parkas från Lindex, 399:-.

Till Charlie. Jacka från Lindex, 349:-.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0