26 månader

Äntligen är det söndag och veckorna springer förbi. Det innebär att april snart är här och jag njuter i fulla drag. Våren är här och snart flyttar vi till huset. Ska bli så jäkla skönt att få komma dit och känna att det är v-å-r-t!

Jobbade delad tur (7-21) igår så när jag väl lade mig till ro under täcket somnade jag på två röda. Vaknade vid åtta tiden i morse när Charlie hoade och ropade på mig. Lät klockan närma sig tio innan vi väckte Nicklas. Förmiddagen spenderade vi ute i solen. Lät kaffet och solen värma upp kroppen. Kunde nästan känna hur D-vitaminerna lättade upp humöret och stämningen. Charlie började förstå hur balanscykeln fungerar och Kimmy lekte med kompisar. Först när magarna kurrade gick vi in.

Nicklas lagade broccoligratäng och stekte falukorv. Som vanligt var husets 6-åring tvungen att gnälla lite. Broccoli var tydligen äckligt. Men när både jag & Nicklas påpekade att hon i vanliga fall älskar broccoli försökte hon bortförklara sig med att hon inte tyckte om "träd som varit i ugnen", haha. Jaja, hon fick i sig lite grann i alla fall och var mätt. Det är väl huvudsaken!

Kimmy har varit ute hela dagen. I vintras fick jag tjata på ungarna om att vara ute men nu går de ut frivilligt. Får väl tacka solen och plusgraderna!
Jag & lille herren i huset bakade cupcakes med jordgubbsfrosting. Har aldrig varit förtjust i jättesöta bakverk och liknande men Charlie tryckte i sig två stycken tillsammans med ett glas mjölk. Antar att de var godkända!

Nicklas är iväg och hämtar flyttkartonger så kvällen kommer att spenderas på övervåningen där det ska packas.

Idag blir Charlie 26 månader/2år och 2 månader gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0